O mne

Volám sa Andrea a šitie ma sprevádza skoro celý život. Nie som žiaden profesionál, som len nadšený amatér :D
Blog som si založila ako svoj postrehovník a prehľadnú zbierku odkazov na kadečo, čo s patchworkom súvisí.
Alebo aj nie celkom.
Ak niekomu moja zbierka pomôže v začiatkoch šitia patchworku, alebo šitia všeobecne, budem rada.
Dopozašívania :D
Andri

sobota 6. júna 2015

Batikovanie - diel 1

Pamätáte si Macha a Šebestovú? Konkrétne ich prvý zážitok s kúzelným sluchátkom.
Haló, haló haló
mačiek, tých je málo.
A tak brešem ako hrom,
nech je mačiek milión.
Výsledok si pamätáte :-D
Keby som mala v ruke sluchátko ja, zakričím doň takmer to isté, akurát namiesto mačiek si prajem látky.
Že je látok milión, aj bez môjho žvatlania do sluchátka, ktoré vlastne ani nemám??
Pravda...
Dlho ma láka možnosť, vyrobiť si vlastnú látku. No skrátka, originalita za každú cenu.
Kúpila som látku, výzorom celkom nenápadnú a dva balíčky farbičiek v prášku značky začínajúcej na L.

smotanová látka s bielymi kvietkami


Oprala som ju a poskladala do harmoniky.



Experiment sa začal. Pouväzovala som ju v nejasnej predstave výsledku. Batika je vždy tak trochu (alebo dosť) krok do zeme neznámej.
takto vypadala látka tesne pred nanesením farby

Najskôr som skúsila farbenie v mikrovlnke, ktoré ma ale príliš nenadchlo.
Rozrobila som si v malých miskách žltú a tmavohnedú farbu a tampónom som ich nanášala po celej dĺžke zošúľanej látky.
Ak čakáte fotodokumentáciu, v tejto fáze tvorivého procesu ma múza schmatla do pazúrov tak dôkladne, že som celkom zabudla na fotografovanie.
Pofarbený produkt som vložila do mikroténového vrecka, následne do misky z varného skla a dala na 15 min do mikrovlnky na výkon 750. Viac moja mv nemá.
Výsledok ma neuspokojil. Rozhodla som sa dôverovať klasike a látku som dofarbila pekne po starom, v hrnci s vodou.



Vypláchaná a vyžehlená látka vypadala asi takto


Nebolo to ale to, čo som si predstavovala. Pokračovala som vo farbení žltou farbou s kvapkou hnedej.



Látku som zas pokrčila, zagumičkovala a presne podľa návodu na vrecúšku podrobila farbiacemu procesu.
Výsledný polotovar sa mi konečne páčil, takže trápenie látky sa skončilo.


Predstavujem Vám výsledný produkt môjho úsilia.
Čo mám v pláne z batiky ušiť, o tom bude nasledujúci príspevok.

Dopozašívania, alebo dozbatikovania. ;-)
Vaša Andri


14 komentárov:

  1. úžasné :-) Už sa teším na výsledok :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, trochu s obavami, som zvedavá, ako to napokon dopadne ;-)

      Odstrániť
    2. dopadne to skvele, určite bude výsledok krajší, akoby si šila z obyčajnej látky :-)

      Odstrániť
  2. To je skvělý! Technika batikování mi je naprosto cizí, páč si myslím, že by barva skončila všude možně, jen ne na látce. Ale obdivuji lidi, kteří se do toho pustí. Moc se mi líbí třeba šátky dělané touhle technikou.
    Jsem zvědavá, jaký další osud bude jsi látce přichystala! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-D chceš vidieť moje ruky dva dni po? :-D Žltú ešte pod nechtom vidno...
      Myslím, že by si batiku zvládla, nie je to žiadna veda.
      Ďakujem Ti za milé slová

      Odstrániť
  3. Moc hezké také někdy batikuju Hezký den

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vždycky se mi líbila batikovaná trička. Jenže když vezmu své zkušenosti s pokusem o šití na šicím stroji. Takže nemám odvahu se pustit ani do tohohle... ovšem... jako se inspiruji u Janinky, asi se budu inspirovat zde ;-) ♥ nádhera a už se nemůžu dočkat, co z toho vznikne :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Žeby som dala nejaký prehľadný návod, ako na batiku trička?
      Pouvažujem, biele tričko sa vždy nájde ;-)
      Ďakujem za návštevu ♥

      Odstrániť

Ďakujem za návštevu a želám krásne tvorenie :)