O mne

Volám sa Andrea a šitie ma sprevádza skoro celý život. Nie som žiaden profesionál, som len nadšený amatér :D
Blog som si založila ako svoj postrehovník a prehľadnú zbierku odkazov na kadečo, čo s patchworkom súvisí.
Alebo aj nie celkom.
Ak niekomu moja zbierka pomôže v začiatkoch šitia patchworku, alebo šitia všeobecne, budem rada.
Dopozašívania :D
Andri

štvrtok 5. decembra 2013

Diagnóza patchwork pozitív

Každý nejako začína. Moje prvé predstavy o šití patchworku boli veľmi hmlisté a skôr odstrašujúce.
Predstavovala som si milión drobných ústrižkov látky, ktoré následne treba zošiť v niečo zmysluplné.
(Takto nejako sa zrejme šilo pôvodne)

Ale ako som už spomínala, objavila som videá na youtube.
A s nimi prišlo pochopenie. Objaviteľská iskra vo mne zapálila oheň nadšenia. Skrátka, cesta k patchworku je pre každú trochu iná, ale na jej konci čaká trvalá, nezvratná a definitívna závislosť.

Prvá rezacia podložka, prvá pravítko a prvý rotačný rezač.
V obchodoch s galantériu som nepochodila. Pani na mňa pozerala, akoby som chcela kus modrého z neba a navyše ho chcela zaplatiť starou slovenskou menou.
Poučená, že je nevychované desiť ľudí požiadavkami, vrátila som sa k internetu a googleniu.
Úspech! Druh a rozmer pomôcok som nakupovala celkom intuitívne, navnadená okukávaním rúk patchworkárok na videách.

Mala som svoje prvé patchwork vybavenie! Šťastná ako dieťa na Vianoce som ich hladkala očami a narábala s nimi ako s pokladmi.

Svoju zbierku pravítok som odvtedy nepatrne rozšírila, pridala ďalšie rezače a väčšiu podložku.
Ešte by sa hodila otočná podložka, aj pravítka mám vyhliadnuté...
Áno, to sú úskalia rozvinutého štádia závislosti. Liečiť sa nemienim, akurát sa pri obiehaní galantérok a šmejdení po obľúbených eshopoch snažím potláčať vonkajšie prejavy.
Utriem žiadostivú slinu a presvedčivým hlasom si dohováram, že ďalšiu látku, pravítko...  NAOZAJ, NAOZAJ, nepotrebujem!
Ach... Musím intenzívnejšie trénovať vplyv svojho hlasu na vedomie...


V duchu hesla "Na začiatok niečo jednoduché" som sa pustila do šitia deky na manželskú posteľ a pretože látky bolo dosť, pribudli aj dva vankúše. Vzor flic flac vypadá náročne, ale zvládne ho aj začiatočník.
Potom prišli ďalšie práce.





Mám toho viac, ale o tom niekedy nabudúce.
Dopozašívania :D

4 komentáre:

  1. je nás viac s takou diagnózou, perfektné práce

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :D
      Nech nás je čím viac, pretože - kto sa "hrá", nehnevá. :D

      Odstrániť
  2. Pekne ste Vaše začiatky s Patchworkom popísali. Podobne sa začínam zoznamovať s touto technikou.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Patchwork je krásna záľuba. Kiežby som mala na ňu viac času.
      Prajem Vám šikovné prsty a bohatú fantáziu ;-)

      Odstrániť

Ďakujem za návštevu a želám krásne tvorenie :)